ایـــــران : October 28, 2013 at 03:53AM

محمد علي طالبي كارگردان بين المللي سينماي كودك و فيلمي درباره خشكي درياچه اروميه “خداحافظ پليكان پا خاكستري”

فيلم من اهميتي فراسينمايي دارد

محمد علي طالبي با اشاره به اينکه پروژه جديد او به مسئله خشک شدن درياچه اروميه مي پردازد، اهميت فيلم خود را فراسينمايي معرفي کرد.

محمدعلي طالبي به «باني فيلم» گفت: نام صحيح فيلم من «خداحافظ پليکان پا خاکستري» است. من داستان يک معلم و دانش آموزان او را در حاشيه درياچه اروميه روايت مي کنم. اين فيلم به زندگي اين افراد مي پردازد که از دوستداران اين درياچه هستند. خشکسالي درياچه و تلاش هايي که براي احياي آن بايد صورت بگيرد، دغدغه اصلي من براي ساخت اين فيلم است.

وي در پاسخ به اين سوال که چينش بازيگران او به چه شکل خواهد بود، گفت: تعدادي کودک و نوجوان در فيلم من بازي خواهند داشت که آنان را از ميان بومي هاي منطقه انتخاب مي کنم، اما بازيگران اصلي را از تهران به اروميه مي برم که بزرگسال هستند. تمام فيلم در حاشيه درياچه اروميه خواهد گذشت. به همين دليل کار به لحاظ توليدي کمي سخت خواهد شد. هدف من و ديگر سينماگران بهره مند شدن از يک جشنواره پربار است. به همين دليل حتماً تلاش مي کنم تا بهمن فيلم آماده باشد. «خداحافظ پليکان پا خاکستري» يک پروژه ملي است و ما منتظر حمايت ها و کمک هاي مختلف نيز هستيم تا بتوانيم هر چه زودتر کار را کليد بزنيم و آن را با سرعت بيشتري پيش ببريم. اين فيلم به سبب موضوعي که دارد، بيش از يک فيلم سينمايي داراي بار فرهنگي است و اميدوارم به اعتبار اهميت زيست محيطي که دارد به نحو هرچه مطلوب تر به توليد برسد.

http://www.banifilm.ir/Modules/News/NewsDetail.aspx?Ser_Id=1&News_Id=19550 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=687225874621084&set=a.256156527728023.75507.255293611147648&type=1

Categories: armando32 | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

